,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 30 July 2013

AMUKANMELAYU - ANDAINYA AKU PERGI DULU, AMPUNKANLAH SEGALA DOSA KU




JANGAN BERSEDIH.......ALLAH ADA, MINTALAH KEPADA ALLAH,....... ALLAH MAHABERKUASA DAN BERSAMA KITA

Aku bukanlah penulis yang hebat dan Aku tak tau pun nak menulis dan apa yang nak di tulis. Nama blog ini adalah tangisanmelayu.blogspot.com/. Aku hanya menulis apa yang terfikir atau Aku cilok dari blog orang lain yang Aku kira sama dengan apa yang Aku nak tulis. Falsafah hidup Aku adalah HIDUP NEKAD MATI MUDA. Aku akan buat apa saja yang Aku suka selagi ianya tidak bercanggah dengan Ugama. Blog Aku ini tidak Aku link kan kat mana-mana blog pun. Dalam siri penjelajahan alam maya ini Aku A LONE. Aku sendirian, ini kerana Aku tak mahu melibatkan sesiapa. Datang sorang..... biarlah balek pun sorang. Datang bertelanjang tapi balek belum tentu berkafan atau tidak.....

Kerana Aku tahu, lambat-laun ada yang Aku tulis ini akan menjadi issu sensitif sebab kita BERKONGSI NEGARA ini dengan Bangsa lain, bila-bila masa sahaja Aku boleh di sumbat kedalam Penjara walau pun apa yang Aku cakap atau tulis adalah untuk menyatakan HAK UGAMA dan BANGSA Aku. Kerana hendak menjaga HATI ORANG LAIN Allah telah mencabut KEBERANIAN dari HATI ANAK MELAYU dan yang tinggal adalah perasaan TAKUT dan cinta DUNIA.

Aku jelas disini.....Aku hanya bersetuju mereka tinggal dan kita hanya berkongsi Tanah yang mereka miliki sahaja, yang lainnya tidak...Aku tidak sesekali redho untuk berkongsi dengan mereka peninggalan nenek moyang ini melainkan mereka menganuti UGAMA SUCI Allah yang di bawa oleh junjungan kita RASULLULLAH kekasih Allah iaitu ISLAM. Aku sesekali tidak akan mendurhaka kepada mereka yang telah BERJUANG dengan KERINGAT dan DARAH kerana Islam dan TANAH ini. Kerana itu Aku tahu tanggung jawab Aku kepada Ugama, Bangsa dan Tanah Air ini. Aku tidak pernah merasa letih kerana perjuangan ini.

Bermula dengan kawan-kawan rapat yang membaca blog ini, kini ianya telah di layari di seluruh dunia......dan akhir-akhir ini sudah nampak penulis-penulis besar yang "MENYAPAI" Aku dek kerana blog ini. Ianya lebih di kenali dengan AMUKANMELAYU dengan tulisan jawi dan bergambarkan budak di atas belakang kerbau, tapi ada juga yang telah di ubah suai oleg saudara AKU PEDULI APA(APA)seperti diatas dimana ada imej seorang pendekar.  Aku merasakan dekat benar Aku dengan Islamelayu. Muzik Aku adalah seruling bambu dan irama Melayu Asli, Joget serta Inang.

Aku sering menggambarkan Tanah Melayu ini tanpa Cina dan India. Kita damai dan tenang disini. kanak-kanak bermain berenag di sungai dan pergigian pantai. Ikan-ikan bagaikan kawan-kawan di mana saja ada air. Anak dara yang berkemban dengan bunga melor di selit di telinga, ketawa riang mengilai sambil  menyidai kain di bawah pokok kelapa yang penyidainya di ikat antara dua pokok kelapa atau pokok pinang. Nampak miskin tapi tenang. Berugama, berakhlak tinggi, berbudaya, bermasyarakat dan berkasih sayang.....tapi kini kita menjadi pemarah, penipu, pembunuh, pencuri dan pelbagai lagi perangai jahat yang tidak terfikir suatu ketika dulu. 

Dari menghulurkan rokok sebatang untuk membekalkan barang ke pejabat.....kini mereka sanggup menyogok berjuta ringgit kerana hendakan projek. Semua ini adalah budaya yang di ajar dan di import oleh KAFIRUN Cina. Dek kerana kita terlalu mengejar kemewahan dan wang ringgit, akhirnya kita terperangkap dengan tipu helah mereka. Kini kita sudah sampai sanggup menggadaikan Ugamabangsa kerana Kekayaan dan Kuasa. Kita juga telah lupa 32 dari sifat-sifat MUNAFIK yang sangat di tentang RASUL junjungan.

Dek kerana tanggung jawab itulah Aku mencari ruang untuk Aku menulis apa yang Aku tidak suka dengan dunia sekaran ini dan juga politik penipunnya. Matlamat Aku hanyalah untuk membuka ruang supaya kita mampu berfikir dengan akal kita sendiri dan OTAK KITA ADALAH HAK KITA yang di anugerahkan oleh ALLAH untuk kita berfikir sesuai dengan kita sebagai KHALIFAh di bumi Allah ini. 

Aku tiada nama seperti penulis-penulis yang tersohor, tapi Aku puas bila di layari hampir di seluruh pelusuk dunia.....kerana AKU ANAK MELAYU sememangnya Aku semestinya seperti nenek moyangku terdahulu, tapi Aku hanyalah se orang pelayar dalam dunia siber.......kalau tiada JANTAN dan menulis kerana menjadi UPAHAN dan menjadi BALACI orang lain atau MENURUT PERINTAH MANUSIA dan bukanya PERINTAH ALLAH.....jangan layari blog ini.......blog ini hanyalah untuk mereka yang MEMBELA ALIF BA THA.....sama ada Kami MENANG atau Kami MATI.